လမ္းအိုေလး

Løøps of Resistance …

ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းခြင္၌ ကဗ်ာဖတ္ျခင္း (ေမာင္ေဒး)

Leave a comment

ဒီကဗ်ာကို ဖတ္ေနၿပီ ဆိုကတည္းက ကဗ်ာဖတ္ရတာကို ခင္ဗ်ားၾကိဳက္လို႔ပဲ ျဖစ္မယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယူဆပါတယ္။ အကယ္၍ ခင္ဗ်ားဟာ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီ တစ္ခုမွာ အလုပ္လုပ္သူတစ္ေယာက္၊ ကဗ်ာလည္း ဖတ္ေလ့ရွိၿပီး အခု ဒီကဗ်ာကို ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဖတ္ေနတာ ဆိုရင္ေတာ့ သံခ်ည္သံေကြး အလုပ္သမားေတြဆီက ထုသံေထာင္းသံေတြ၊ အဂၤေတေဖ်ာ္စက္ရဲ႕ တဒီးဒီးျမည္သံ၊ ပန္းရံအလုပ္သမားေတြရဲ႕ ေအာ္သစ္ဆူညံသံေတြၾကားမွာ ဖတ္ရတာဆိုေတာ့ ကဗ်ာေပၚမွာ အာရံုစိုက္ရတာ ခက္ခဲမွာ အမွန္ပဲ။ ၿပီးေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ေတြမွာ “ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေရးသည္ ပထမ”ဗ်။ ဒီေတာ့ အခု ဒီကဗ်ာကို ဖတ္ေနတုန္း ကဗ်ာထဲ အာရံုနစ္ေနခိုက္ မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈကို ခင္ဗ်ား ၾကံဳခ်င္ၾကံဳရမွာပါလားလို႔ ခင္ဗ်ား ေတြးမိမွာပဲ။ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္မွာ ကဗ်ာဖတ္တာဟာ လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ခေမာက္မပါပဲ လမ္းေလွ်ာက္သလိုမ်ိဳး အႏၱရာယ္လည္းၾကီး၊ စည္းကမ္း ေဖာက္ဖ်က္ျခင္းလည္း မည္တယ္။ ဒီေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ထဲမွာ ကဗ်ာဖတ္ရတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳဟာ ခင္ဗ်ားအတြက္ သာသာယာယာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အကယ္၍ ခင္ဗ်ားဟာ လုပ္ငန္းခြင္ျပင္ပ အခ်ိန္ေတြမွာလည္း ကဗ်ာဖတ္ခြင့္မရ၊ အခုတစ္ဖန္ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဖတ္ဖို႔ ၾကိဳးစားေတာ့လည္း အဆင္မေျပဆိုတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳး ၾကံဳရတယ္ဆိုရင္ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ ခင္ဗ်ား စိတ္တို၊ စိတ္ဆတ္၊ စိတ္အလိုမက် ျဖစ္လာမယ္။ ဘဝကို ၿငီးေငြ႕လာမယ္။ ခင္ဗ်ားက ေသာက္တတ္စားတတ္သူဆိုရင္ အလုပ္ကေနအျပန္ အရက္ဆိုင္ဝင္ၿပီး မိတ္ေဆြေတြနဲ႕ ေသာက္တဲ့အခါ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ျပႆနာကို သူတို႔ကို ေျပာျပမိမယ္။ အကယ္၍ ခင္ဗ်ားရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြက ကဗ်ာကို ခင္ဗ်ားလို မသိ၊ မၾကိဳက္၊ တန္ဖိုးမထားရင္ သူတို႔က ခင္ဗ်ားကို ဟားလိမ့္မယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဘဝျပႆနာ (ဥပမာ – သူတို႔ရဲ႕ ေၾကြးၿမီျပႆနာ၊ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပမႈ) စတာေတြနဲ႔ ယွဥ္ေျပာၿပီး ခင္ဗ်ားရဲ႕ ျပႆနာကို ေသးဖြယ္ႏံုနဲ႔စြာ သေဘာထားၾကမယ္။ ခင္ဗ်ားကလည္း အက်ိဳးအေၾကာင္းနဲ႔ ျပန္ျငင္းမယ္။ ေနာက္ဆံုး သူတို႔ထဲ တစ္ေယာက္ကို ခင္ဗ်ား ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ တိုက္ခိုက္မိေကာင္း တိုက္ခိုက္မိမယ္။ ဒီကဗ်ာကို အခုထိ ခင္ဗ်ား ဆက္ဖတ္ေနေသးတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ခင္ဗ်ားမွာ အဲဒီျပႆနာမ်ိဳး ရွိပံုမရဘူး။ ဒါဆို ခင္ဗ်ားဟာ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္မွာ ဖတ္ေနတာလည္း ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မယ္။ ဒီလိုဆို ခင္ဗ်ားဟာ ဒီကဗ်ာကို ကားေမာင္းရင္း ဖတ္လာတာလား။ ဒီလိုဆို ခင္ဗ်ားအတြက္ အႏၱရာယ္ရွိတယ္။ ကားေမာင္းရင္း ဖုန္းေျပာတာထက္ေတာင္ ဆိုးႏိုင္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ခင္ဗ်ားဟာ အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ၿပီး ဒီကဗ်ာ ခင္ဗ်ားရဲ႕ မဂၢဇင္းကို ေရာက္လာလို႔ ေနာက္လထြက္မယ့္ မဂၢဇင္းထဲ ထည့္သင့္မထည့္သင့္ စဥ္းစားဖို႔ ဖတ္ေနတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ဒီကဗ်ာကို ခင္ဗ်ား တက္ေရာက္ေနတဲ့ ေက်ာင္း သို႔မဟုတ္ သင္တန္းက မဖတ္မေနရ ျပဌာန္းထားလို႔ ဖတ္ေနတာလား။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ ဒီကဗ်ာကို ခင္ဗ်ားၾကိဳက္လို႔ ဖတ္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါေစလို႔ အေမွ်ာ္လင့္ၾကီး ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ခင္ဗ်ားရဲ႕ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ ျပန္ေတြ႕တဲ့အခါ “ေဟ့ မေန႔က ငါဖတ္ခဲ့တဲ့ ကဗ်ာက အမိုက္စား”လို႔ အစျပဳၿပီး ခင္ဗ်ားရဲ႕ ကဗ်ာဖတ္ျခင္း အေတြ႕အၾကံဳကို ဖလွယ္တာမ်ိဳး ဒီကဗ်ာထဲက ခင္ဗ်ားအၾကိဳက္ဆံုး စာေၾကာင္းကို ကိုးကားသံုးစြဲတာမ်ိဳး။

၂၀၁၀၊ ဇူလိုင္လ၊ ၁၃။


(အစြန္းထြက္ ဇီဝေဗဒ – ေမာင္ေဒး။ ဇူလိုင္၊ ၂၀၁၁။ ႏွစ္ကာလမ်ား။)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s