လမ္းအိုေလး

Løøps of Resistance …

ဘယ္ေနရာမွာ ေတြ႕မလဲ (စင္ၾကယ္ၿငိမ္း)

Leave a comment

ဘယ္ေနရာမွာ ေတြ႕မလဲ (ဟာရူကီ မူရာကာမီ)

Illustration: Floc’h Illustrateur


ရဲသားကိုၾကည့္ရတာ ကြ်န္မေယာက်ာ္းဟာ ေနရထိုင္ရတာ ျငီးေငြ့လာလို့ တစ္ေနရာရာကို ခဏထြက္သြားတာလို့ ထင္ေနပံုပဲ။ အဲဒါ အဓိပၸါယ္မရိွဘူး။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ ကြ်န္မေယာက်ာ္းဟာ သူ႕အေမဆီကို လက္ဗလာနဲ့ ဆင္းသြားတာ။ ပိုက္ဆံအိတ္၊ ဒရိုင္ဘာလိုင္စင္၊ အေၾကြးကဒ္၊ နာရီ၊ ဘာတစ္ခုမွ ပါမသြားဘူး။ ဘုရားေရ၊ သူမုတ္ဆိတ္ေတာင္ မရိတ္ရေသးဘူး။ ကြ်န္မကိုေတာင္ ဖုန္းဆက္ျပီး မနက္စာ အသင့္လုပ္ထားဖို့ ေျပာလိုက္ေသးတယ္။ အိမ္ကထြက္ေျပးမယ့္လူတစ္ေယာက္ဟာ ဖုန္းဆက္ျပီး မုန့္ေတြေၾကာ္ထားဖို့ မေျပာနိုင္ပါဘူး။ မဟုတ္ဘူးလား
ဘာသာျပန္ – စင္ၾကယ္ၿငိမ္း


‘ကြ်န္မေယာကၡမအထီးက ဓာတ္ရထားတိုက္မိျပီး ဆံုးသြားတာ သံုးနွစ္ေလာက္ရိွျပီ’

ကြ်န္ေတာ္ ဘာမွျပန္မေျပာပဲ သူမရဲ့ မ်က္လံုးေတြထဲ စိုက္ၾကည့္ေနမိတယ္။ သူမခဏရပ္ေနတုန္း ဗန္းထဲက ခဲတံဒါဇင္ဝက္ကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ခြ်န္ထားသလဲဆိုတာ တစ္ခ်က္လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ ေဂါက္သမား ေဂါက္တံေရြးသလိုမ်ိဳး ဂရုတစိုက္နဲ့ ဘယ္ခဲတံကို ေရြးရမလဲလို့ ေသခ်ာၾကည့္လိုက္တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မတုန္းလြန္း၊ မခြ်န္လြန္း အေနေတာ္တစ္ေခ်ာင္းကို ေရြးလိုက္တယ္။

‘ရွက္ဖို့ေတာ့ ေကာင္းတယ္’ သူမက ေျပာလိုက္တယ္။

‘တိုက်ိဳမွာ ဓာတ္ရထားက သိပ္ရိွေတာ့တာမဟုတ္ဘူး။ ေနရာတိုင္းမွာ ဘတ္စ္ကားေတြ ေျပာင္းျပီးေနျပီ။ က်န္တာေတြကလည္း အတိတ္ကို အမွတ္ရေစရံုေလာက္ပဲ။ အဲဒီဓာတ္ရထားေတြထဲက တစ္စီးက ကြ်န္မေယာကၡမကို ေသေအာင္လုပ္သြားတာပဲ’ သူမက အသံတိတ္ သက္ျပင္းခ်တယ္။

‘အဲဒါ ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္ေန့ည။ သံုးနွစ္ရိွျပီ။ အဲဒီညက မိုးေတြရြာေနတယ္’

သူမေျပာတာေတြ ကြ်န္ေတာ္ ခ်ေရးလိုက္တယ္။ ေယာကၡမ၊ သံုးနွစ္၊ ဓာတ္ရထား၊ မိုး။ ကြ်န္ေတာ္စာေရးတဲ့အခါ အေတာ္ဂရုစိုက္ေရးတာမို့ နည္းနည္းေတာ့ ၾကာတယ္။

‘အဲဒီတုန္းက ကြ်န္မေယာကၡမ ေတာ္ေတာ္မူးေနတယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ညဖက္ၾကီး မိုးေရထဲ ဓာတ္ရထားလမ္းေပၚ ဘယ္အိပ္ေနပါ့မလဲ’

‘သူေတာ္ေတာ္မူးေနတာျဖစ္မယ္’

‘အမူးလြန္ျပီး သတိလစ္သြားတယ္’

‘ခင္ဗ်ားေယာကၡမ အဲလိုပဲ မၾကာမၾကာမူးတတ္သလား’

‘သတိလစ္ေလာက္ေအာင္ သူအျမဲေသာက္တတ္သလားလို့ ရွင္ေမးခ်င္တာလား’

ကြ်န္ေတာ္ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္တယ္။

‘သူမၾကာမၾကာဆိုသလို အမူးေသာက္တတ္တယ္။ ဓာတ္ရထားလမ္းေပၚ အိပ္ရေလာက္ေအာင္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မမူးပါဘူး’

ဓာတ္ရထားလမ္းေပၚ အိပ္ေပ်ာ္ရေလာက္ေအာင္ ဘယ္ေလာက္မူးဖို့ လိုသလဲလို့ ကြ်န္ေတာ္ ေတြးေနမိတယ္။

‘ခင္ဗ်ားေျပာခ်င္တာက သူမၾကာခဏမူးတယ္ ဒါေပမယ့္ လဲေအာင္ေတာ့ ေသာက္ေလ့မရိွဘူး။ အဲလိုလား’

‘ကြ်န္မေတာ့ အဲဒီလို ထင္တာပဲ’

‘တဆိတ္ေလာက္ ခင္ဗ်ားအသက္ကို ေျပာျပလို့ရမလား’

‘ကြ်န္မအသက္ဘယ္ေလာက္ရိွျပီလဲ ရွင္ သိခ်င္တာလား’

‘ခင္ဗ်ားမေျဖခ်င္ရင္လည္း ရပါတယ္’

အမ်ိဳးသမီးက သူမရဲ့ နွာေယာင္ကို လက္ညိုးနဲ့ ပြတ္ေနတယ္။ ေျဖာင့္စင္းလွပတဲ့ နွာတံပဲ။ သူမ မၾကာေသးခင္က ပလတ္စတစ္ ဆာဂ်ရီ လုပ္ထားတယ္လို့ ကြ်န္ေတာ္မွန္းၾကည့္တယ္။

ႏွာေခါင္းပြတ္တတ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ့ ကြ်န္ေတာ္ တဲြဖူးတယ္။ သူမလဲ ႏွာေခါင္းကို ျပင္ထားတယ္။ တစ္ခုခုစဥ္းစားျပီဆိုရင္ ႏွာေခါင္းကို လက္ညိုးနဲ့ ပြတ္ေတာ့တာပဲ။ သူမရဲ့ ႏွာေခါင္းအသစ္စက္စက္ေလး ရိွမွရိွေသးရဲ့လားဆိုတဲ့ ပံုမ်ိဳးနဲ့။ ကြ်န္ေတာ့္ေရွ့က အမ်ိဳးသမီးကို ၾကည့္ရင္း အရင္က အျဖစ္အပ်က္တခ်ိဳ႕ ေခါင္းထဲျပန္ဝင္လာတယ္။ အခ်ိဳ႕ျမင္ကြင္းေတြကို ခပ္ဝါးဝါးမွတ္ဥာဏ္ထဲကေန ျပန္ပံုေဖာ္ၾကည့္မိတယ္။

‘ကြ်န္မအသက္ကိုေရာ တျခားဘာကိုမွ ဖံုးကြယ္ထားစရာ မရိွပါဘူး။ ကြ်န္မ သံုးဆယ့္ငါးနွစ္ရိွျပီ’

‘ခင္ဗ်ားေယာကၡမ ဆံုးေတာ့ အသက္ဘယ္ေလာက္ရိွျပီလဲ’

‘ေျခာက္ဆယ့္ရွစ္’

‘သူဘာလုပ္သလဲ၊ အဲ၊ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခ်င္တာက သူ႕အလုပ္’

‘သူက ဘုန္းၾကီး’

‘ဗုဒၶဘာသာလား’

‘ဟုတ္တယ္၊ ဂ်ိဳဒိုဂိုဏ္းက၊ တိုရီွးမားဘက္က ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ သူက ေက်ာင္းထိုင္ပဲ’

‘တကယ္ေသြးပ်က္စရာ ျဖစ္ခဲ့မွာပဲ’

‘ကြ်န္မေယာကၡမ ဓာတ္ရထား အတိုက္ခံရတာကို ေျပာတာလား’

‘ဟုတ္တယ္’

‘တကယ့္ကို ေသြးပ်က္စရာပဲ။ အထူးသျဖင့္ ကြ်န္မေယာက်ာ္းအတြက္ေပါ့’

ကြ်န္ေတာ့္ မွတ္စုထဲမွာ ထပ္ျပီးေရးမွတ္လိုက္တယ္။ ဘုန္းေတာ္ၾကီး၊ ဂ်ိဳဒိုဂိုဏ္း၊ ေျခာက္ဆယ့္ရွစ္။

‘အဲဒီေတာ့ ခင္ဗ်ားကြ်န္ေတာ့္ဆီကို ဘာစံုစမ္းဖို့လာခဲ့တာလဲ။ ေသသြားတဲ့ ခင္ဗ်ားေယာကၡမအေၾကာင္းလား’

‘မဟုတ္ဘူး။ သူ႕အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး’

သူမျငင္းတာ ေပၚလြင္ေအာင္ ေခါင္းကို အသာအယာ ထပ္ထပ္ျပီးခါေနတယ္။

‘ကြ်န္မေယာက်ာ္းအေၾကာင္းပါ’

‘သူကေရာ ဘုန္းၾကီးပဲလား’

‘မဟုတ္ပါဘူး။ သူက မယ္ရီလင့္ခ်္မွာ လုပ္တာ’

‘ရင္းနီွးျမွဳပ္နံွမႈ ကုမၸဏီလား’

‘ဟုတ္တယ္’

စိတ္တိုေနပံုနဲ့ ျပန္ေျဖတယ္။ တျခား ဘယ္မယ္ရီလင့္ခ်္ရိွေသးလို့လဲဆိုတဲ့ ေလသံနဲ့။

‘သူက စေတာ့ပဲြစားပါ’

ကြ်န္ေတာ့္ခဲတံထိပ္ ဘယ္ေလာက္ခြ်န္ေသးလဲ လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ သူမဘာဆက္ေျပာမလဲ ေစာင့္ေနလိုက္တယ္။

‘ကြ်န္မေယာက်ာ္းက တစ္ဦးတည္းေသာသား။ သူက ဘာသာေရးထက္ စေတာ့အေရာင္းအဝယ္ကို ပိုစိတ္ဝင္စားတယ္။ သူ႕အေဖရဲ့ ေက်ာင္းထိုင္ရာထူးကို အေမြမခံဘူး’

‘ကြ်န္မေယာကၡမေသျပီးေတာ့ ေယာကၡမ အမက ရီွနာဂါဝမွာရိွတဲ့ ကြ်န္မတို့ ကြန္ဒိုက အခန္းတစ္ခန္းကို ေျပာင္းလာတယ္။ ကြ်န္မေယာက်ာ္းနဲ့ ကြ်န္မက ၂၆ ထပ္မွာေနတယ္။ သူက ၂၄ ထပ္မွာေနတယ္။ သူတစ္ေယာက္ထဲေနတာ။ အသက္က ေျခာက္ဆယ့္သံုးရိွေနျပီ။ ကြ်န္မေယာက်ာ္းက ေလးဆယ္။ ေနာက္လဆို ၄၁ ျပည့္ေတာ့မွာ။ ဘာမွမျဖစ္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ေပါ့ေလ’

ကြ်န္ေတာ္အားလံုးကို ခ်ေရးတယ္။ ေယာကၡမ အမ၊ ၂၄ထပ္၊ ေျခာက္ဆယ့္သံုး၊ ေယာက်ာ္း၊ ေလးဆယ္၊ မယ္ရီလင့္ခ်္၊ ၂၆ထပ္၊ ရီွနာဂါဝ။

အမ်ိဳးသမီးက ကြ်န္ေတာ္ျပီးတဲ့ထိ စိတ္ရွည္ရွည္နဲ့ ေစာင့္ေနတယ္။

‘ကြ်န္မေယာကၡမေသျပီးထဲ့ေနာက္ ေယာကၡမ အမဟာ အေၾကာက္လြန္တဲ့ေရာဂါ ရလာတယ္။ မိုးရြာရင္ ပိုဆိုးတယ္။ သူ႕ေယာက်ာ္း မိုးရြာတဲ့ညမွာ ဆံုးသြားတာနဲ့ ပတ္သက္ခ်င္လည္း ပတ္သက္မွာေပါ့’

ကြ်န္ေတာ္ ေခါင္းညိတ္လိုက္တယ္။

‘လကၡဏာစျပလာျပီဆိုရင္ ကြ်န္မတို့ဆီကို ဖုန္းဆက္တယ္။ ကြ်န္မေယာက်ာ္းက သူ႕ကို ၾကည့္ေပးဖို့ ၂၄ထပ္ကို ဆင္းသြားတယ္။ သူ နည္းနည္း ျငိမ္သြားေအာင္ လုပ္ေပးရတယ္။ ကြ်န္မေယာက်ာ္း မရိွရင္ ကြ်န္မ သြားတယ္’

သူမက ကြ်န္ေတာ္ ဘာျပန္ေျပာမလဲ ေစာင့္ေနတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ အသာျငိမ္ေနလိုက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တစ္ခုခုမ်ား ေရးမလားေစာင့္ရင္း ေျခေထာက္ကို ခိ်တ္လိုက္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ဘာမွ ခ်မေရးဘူး။

‘တနဂၤေႏြတစ္မနက္ေတာ့ ဆယ္နာရီေလာက္ ကြ်န္မတို့ကို လွမ္းေခၚတယ္။ ခုဆို တနဂၤေႏြနွစ္ခါရိွျပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ရက္ကေပါ့’

စားပဲြတင္ျပကၡဒိန္ကို ကြ်န္ေတာ္ လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ ‘စက္တင္ဘာသံုးရက္၊ တနဂၤေႏြလား’

‘ဟုတ္တယ္။ သံုးရက္ေန့၊ ကြ်န္မေယာကၡမက မနက္ဆယ္နာရီမွာ ဖုန္းဆက္တာ’

ျပန္စဥ္းစားေနသလိုမ်ိဳး သူမရဲ့ မ်က္လံုးေတြကို မိွတ္ထားတယ္။

ဟစ္ခ်္ေကာ့ရဲ့ ရုပ္ရွင္ထဲမွာဆိုရင္ေတာ့ ဒီေနရာမွာ ပိတ္ကားျပင္က လိႈင္းေလးေတြထလာျပီး ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ အခန္းေတြ ျပလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါက ရုပ္ရွင္မဟုတ္ဘူး။ ဘာေနာက္ေၾကာင္းျပန္မွ လာဖို့ မရိွဘူး။ မ်က္လံုးျပန္ပြင့္လာျပီး သူမဆက္ေျပာတယ္။

‘ကြ်န္မေယာက်ာ္းက ဖုန္းကိုင္လိုက္တယ္။ သူ ေဂါက္ရိုက္သြားခ်င္ေနတာ။ ဒါေပမယ့္ အရုဏ္တက္ကတည္းက မိုးရြာေနလို့ အစီအစဥ္ဖ်က္လိုက္ရတယ္။ မိုးမရြာခဲ့ရင္ေတာင္ ဒီလိုျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာ’

စက္တင္ဘာ ၃ ရက္ေန့၊ ေဂါက္၊ မိုး၊ အစီအစဥ္ဖ်က္၊ ေယာကၡမ ဖုန္းဆက္။ အားလံုးခ်ေရးလိုက္တယ္။

‘ကြ်န္မ ေယာကၡမက သူအသက္ရႈရတာ ခက္တယ္လို့ ေျပာတယ္။ မူးတာ ရပ္ေတာင္မရပ္နိုင္ဘူးတဲ့။ ကြ်န္မေယာက်ာ္းလည္း မုတ္ဆိတ္ေတာင္မရိတ္နိုင္ပဲ ဆင္းခ်သြားတယ္။ သူမၾကာဘူး၊ မနက္စာ အသင့္လုပ္ထားလို့ေတာင္ ကြ်န္မကို ေျပာသြားေသးတယ္’

‘သူဘာေတြဝတ္ထားသလဲ’

သူမ ႏွာေခါင္းကို အသာအယာ ပြတ္လိုက္တယ္။ ‘ခီ်နိုေဘာင္းဘီနဲ့ ပိုလိုရွပ္လက္တို။ ရွပ္က မီးခိုုးေရာင္ မိႈင္းမိႈင္း။ ေဘာင္းဘီက နို့နွစ္ေရာင္။ သူက အနီးမႈန္ရိွတယ္။ မ်က္မွန္အျမဲတပ္ရတယ္။ အာမနီသတၱဳကိုင္းနဲ့။ ဖိနပ္က နယူဘယ္လင့္မီးခိုးေရာင္။ ေျခအိတ္ဝတ္မထားဘူး’

ကြ်န္ေတာ္ အေသးစိတ္ ေရးမွတ္လိုက္တယ္။

‘မိနစ္အစိတ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ကြ်န္မေယာက်ာ္းဖုန္းဆက္တယ္။ သူ႕အေမ ေအးေဆးျဖစ္သြားလို့ သူအေပၚ ျပန္တက္လာေတာ့မယ္လို့ေျပာတယ္။ ‘ငါအရမ္းဆာေနျပီ။ ငါေရာက္တာနဲ့ စားလို့ရေအာင္ မနက္စာ အဆင္သင့္လုပ္ထားေတာ့’လို့ သူကေျပာတယ္။ ကြ်န္မ ဒယ္အိုးကို အပူေပးျပီး မုန့္ၾကြပ္နဲ့ ဝက္ေပါင္ေျခာက္ေတြ ေၾကာ္လိုက္တယ္။ ေမပယ္လ္သီးေဖ်ာ္ရည္ကိုလည္း ေနႊးလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ သူ႕ကို ကြ်န္မေစာင့္ေနတယ္။ ေစာင့္တယ္။ ေစာင့္တယ္။ သူျပန္မတက္လာဘူး။ သူ႕ပန္းကန္ထဲမွာ ျပင္ထားတဲ့ မုန့္ေတြေတာင္ ေအးကုန္ျပီ။

ကြ်န္မေယာကၡမဆီဖုန္းဆက္လိုက္တယ္။ ကြ်န္မေယာက်ာ္း အဲဒီမွာ ရိွေနေသးလားေပါ့။ သူျပန္သြားတာ ၾကာလွေပါ့လို့ သူမက ျပန္ေျဖတယ္’

စကတ္မွာ တစ္ခုခုေပေနသလိုမ်ိဳး ဒူးအထက္နားတစ္ေနရာကို သူမပြတ္ေနတယ္။

‘ကြ်န္မေယာက်ာ္း ေပ်ာက္သြားတယ္။ ေလထဲကို ေပ်ာက္သြားတာ။ အဲဒီကတည္းက သူ႕ဆီက ဘာမွကို မၾကားရေတာ့တာ။ ၂၄ ထပ္နဲ့ ၂၆ထပ္ၾကား တစ္ေနရာမွာ သူေပ်ာက္သြားတာ’

‘ရဲကို အေၾကာင္းၾကားေသးလား’

‘ၾကားတာေပါ့’ စိတ္မရွည္ပံုမ်ိဳးနဲ့ သူမ နႈတ္ခမ္းတြန့္သြားတယ္။ ‘တစ္နာရီထိုးတဲ့အထိ သူျပန္ေရာက္မလာေတာ့ ရဲကို ဖုန္းဆက္လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္သူတို့ သိပ္မရွာပါဘူး။ ပတၱေရာင္ရဲတစ္ေယာက္ လာတယ္။ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ျဖစ္ထားတဲ့ လကၡဏာ မေတြ႕ရေတာ့ သိပ္စိတ္ပူပံုမရဘူး။ စခန္းသြားျပီး လူေပ်ာက္တိုင္ဖို့ သူကေျပာတယ္။ ရဲသားကိုၾကည့္ရတာ ကြ်န္မေယာက်ာ္းဟာ ေနရထိုင္ရတာ ျငီးေငြ့လာလို့ တစ္ေနရာရာကို ခဏထြက္သြားတာလို့ ထင္ေနပံုပဲ။ အဲဒါ အဓိပၸါယ္မရိွဘူး။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ ကြ်န္မေယာက်ာ္းဟာ သူ႕အေမဆီကို လက္ဗလာနဲ့ ဆင္းသြားတာ။ ပိုက္ဆံအိတ္၊ ဒရိုင္ဘာလိုင္စင္၊ အေၾကြးကဒ္၊ နာရီ၊ ဘာတစ္ခုမွ ပါမသြားဘူး။ ဘုရားေရ၊ သူမုတ္ဆိတ္ေတာင္ မရိတ္ရေသးဘူး။ ကြ်န္မကိုေတာင္ ဖုန္းဆက္ျပီး မနက္စာအသင့္လုပ္ထားဖို့ ေျပာလိုက္ေသးတယ္။ အိမ္ကထြက္ေျပးမယ့္လူတစ္ေယာက္ဟာ ဖုန္းဆက္ျပီး မုန့္ေတြေၾကာ္ထားဖို့ မေျပာနိုင္ပါဘူး။ မဟုတ္ဘူးလား’

‘ခင္ဗ်ားေျပာတာ ဟုတ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို တစ္ခုေျပာပါဦး။ ခင္ဗ်ားေယာက်ာ္း ၂၄ ထပ္ကို ဆင္းေတာ့ ေလွကားကေန ဆင္းတာလား’

‘သူက ဓာတ္ေလွကား ဘယ္ေတာ့မွ မသံုးဘူး။ ဓာတ္ေလွကားေတြကို မၾကိုက္ဘူး။ အလံုပိတ္ထားတဲ့ အဲ့လိုေနရာမ်ိဳးမွာ ရပ္မေနနိုင္ဘူးလို့ ေျပာဘူးတယ္’

‘ဒါေတာင္ ခင္ဗ်ားတို့ ၂၆ ထပ္မွာ ေနဖို့ ေရြးထားတယ္ေနာ္’

‘ဟုတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကေတာ့ အျမဲ ေလွကားနဲ့ပဲ တက္တယ္။ အဲဒါ ေလ့က်င့္ခန္းပဲ၊ သူ႕ကို ဝိတ္က်ေစတယ္လို့ သူအျမဲေျပာတယ္’

‘အေျခအေနကေတာ့ ဒါပဲ။ ရွင္ဒီအမႈကို လက္ခံမွာလား’

ကြ်န္ေတာ္ဖိုင္တဲြေတြ ဟိုလွန္ဒီလွန္ လုပ္ဟန္ေဆာင္လိုက္တယ္။ အမႈကို ခ်က္ခ်င္းလက္ခံလိုက္ရင္ အမႈသည္က တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ထင္ခ်င္ထင္ေနဦးမွာ။

‘ခင္ဗ်ားေယာက်ာ္းကို ေနာက္ဆံုးေတြ႕လိုက္ရတဲ့ ေနရာကို ကြ်န္ေတာ္ၾကည့္ခ်င္တယ္။ အခု အဲဒီကို သြားလို့ရမလား’

‘ရတာေပါ့’ အမ်ိဳးသမီးက မ်က္ေမွာင္ၾကဳပ္ၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ကို ၾကည့္တယ္။ ‘ဒါ ရွင္ဒီအမႈကို လက္ခံလိုက္ျပီဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့ေနာ္’

‘ဟုတ္တယ္’

‘ကြ်န္မတို့ ေဈးမေျပာရေသးဘူးေလ’

‘ကြ်န္ေတာ္ ပိုက္ဆံမယူပါဘူး’

‘ရွင္’

‘ဒီအလုပ္ကို ကြ်န္ေတာ္က ေစတနာ့ ဝန္ထမ္းလုပ္တာပါ’

‘ဒါရဲ့ ေနာက္မွာ ဘာသာေရးတို့၊ နယူးေအ့ဂ်္တို့ တစ္ခုခုမ်ား ရိွေနလား’

‘မရိွပါဘူး။ တကယ္လို့ ခင္ဗ်ားပိုက္ဆံမေပးရလို့ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုရင္လည္း ယာဥ္တိုက္မႈေၾကာင့္ မိဘမဲ့ျဖစ္ရတဲ့ ကေလးေတြအတြက္ ရံပံုေငြဆိုတာ ရိွတယ္။ အဲဒီမွာ ပိုက္ဆံနည္းနည္း သြားလွဴလိုက္ေပါ့’

သူမက ကြ်န္ေတာ့္ကို ၾကည့္ရင္း ႏွာေခါင္းကို တစ္ခ်က္ပြတ္လိုက္တယ္။

နည္းနည္းတုံးသြားျပီျဖစ္တဲ့ ခဲတံကို ခြက္ထဲျပန္ထည့္လိုက္တယ္။

ကြ်န္ေတာ့္ကို သူမေနတဲ့တိုက္ဆီ ေခၚသြားတယ္။ သူမတို့အခန္း (အမွတ္၂၆ဝ၉)နဲ့ သူမေယာကၡမရဲ့ အခန္း (အမွတ္ ၂၄၁၇)ကို ကြ်န္ေတာ့္ကို ျပတယ္။ အထပ္ေတြကို ကူးတဲ့ ေလွကားက ေတာ္ေတာ္က်ယ္တယ္။

‘ကြ်န္မေယာက်ာ္းဒီကြန္ဒိုဝယ္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းက ေလွကားေတြက်ယ္လို့ပဲ။ ေလွကားေတြဟာ အေဆာက္အဦရဲ့ ေက်ာရိုးပဲလို့ ကြ်န္မေယာက်ာ္းက ေျပာေလ့ရိွတယ္’

တကယ့္ကို အမွတ္ရေလာက္တဲ့ေလွကားလို့ ဝန္ခံရမွာပဲ။ ၂၅ ထပ္နဲ့ ၂၆ထပ္ၾကားက အခ်ိဳးေလးမွာ ဆိုဖာတစ္လံုး ခ်ထားတယ္။ နံရံျပည့္မွန္ခ်ပ္ၾကီးလည္း ခိ်တ္ထားေသးတယ္။ ျပတင္းေပါက္ကေန ေတာက္ပတဲ့ ေကာင္းကင္နဲ့ ေရြ႕ေနတဲ့ တိမ္ေတြကို ျမင္ေနရတယ္။ ျပတင္းေပါက္က အေသပိတ္ထားျပီး ဖြင့္လို့မရဘူး။

‘အထပ္တိုင္းမွာ ဒီလိုေနရာမ်ိဳး ရိွတာလား’

‘မဟုတ္ဘူး။ ငါးထပ္မွာတစ္ခု။ ရွင္ကြ်န္မတို့အခန္းနဲ့ ေယာကၡမရဲ့ အခန္းကို ၾကည့္ဦးမလား’

‘အခုမၾကည့္ေသးဘူး’

‘ကြ်န္မေယာက်ာ္းေပ်ာက္သြားျပီးကတည္းက အဘြားၾကီးလည္း အေျခအေနပိုဆိုးလာတယ္’

‘ကြ်န္ေတာ္သူ႕ကို မေႏွာင့္ယွက္ေတာ့ပါဘူး’

‘ေက်းဇူးပါပဲရွင္။ ကြ်န္မအိမ္နီးခ်င္းေတြကိုလည္း မေျပာမိပါေစနဲ့။ ကြ်န္မေယာက်ာ္းေပ်ာက္သြားတဲ့ အေၾကာင္း ကြ်န္မဘယ္သူ႕ကိုမွ ေျပာမထားဘူး’

‘ကြ်န္ေတာ္ သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ခင္ဗ်ားဒီေလွကားကို သံုးေလ့ရိွသလား’

‘ဟင့္အင္း၊ ကြ်န္မက ဓာတ္ေလွကားပဲစီးတာ။ ကြ်န္မတို့အျပင္သြားရင္ သူကအရင္ဆင္းသြားျပီး ကြ်န္မက ေနာက္မွ ဓာတ္ေလွကားနဲ့ လိုက္တယ္။ ေအာက္ကဧည့္ခန္းမွာ ျပန္ဆံုၾကတယ္’

ပထမဆံုး ကြ်န္ေတာ္လုပ္တဲ့အလုပ္ကေတာ့ ၂၆ထပ္နဲ့ ၂၄ထပ္ကို ဆင္းလိုက္တက္လိုက္ သံုးေခါက္ လုပ္ၾကည့္တာပါပဲ။ တစ္ေခါက္ထက္တစ္ေခါက္ ပိုျပီးျဖည္းျဖည္း အတက္အဆင္းလုပ္တယ္။ အျဖစ္အပ်က္ တိုင္းဟာ ေျခရာလက္ရာ က်န္တတ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ့္အလုပ္က အဲဒါကို ေဖာ္ထုတ္ဖို့ပဲ။ ျပႆနာက ေလွကားကို ေသခ်ာတိုက္ခြ်တ္ထားတာမို့ အမိႈက္တစ္စ၊ ျခစ္ရာတစ္ခု၊ အခ်ိဳင့္တစ္ခုေတာင္ မေတြ႕ရတာပဲ။

မနားတမ္း တက္လိုက္ဆင္းလိုက္ လုပ္လိုက္တာ ကြ်န္ေတာ္နည္းနည္းေမာသြားတယ္။ ဆိုဖာေပၚမွာ ခဏထိုင္ခ် လိုက္တယ္။ ဆိုဖာနဲ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာ ၾကည့္မွန္ရိွတယ္။ မွန္ထဲက ကြ်န္ေတာ့္အရိပ္ကို ၾကည့္ေနမိတယ္။ အဲဒီတနဂၤေႏြတုန္းကလည္း ဟိုအမ်ိဳးသမီးရဲ့ ေယာက်ာ္း စေတာ့ပဲြစားလည္း ဒီမွာ ခဏနားျပီး သူ႕အရိပ္သူ ၾကည့္ခ်င္ၾကည့္ခဲ့မွာပဲ။ မုတ္ဆိတ္ေမြး နႈတ္ခမ္းေမႊး မရိတ္ရေသးတဲ့ သူ႕မ်က္ႏွာကိုေပါ့။

ေတြးၾကည့္ရင္ေတာ့ ေပါလ္ေဂၚဂင္ဟာလည္း စေတာ့ပဲြစားတစ္ေယာက္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ ပန္းခီ်ဆဲြခ်င္လို့ မိန္းမနဲ့ကေလးကို ထားခဲ့ျပီး တဟီတီကို ထြက္သြားခဲ့တယ္။ ခဏေလး၊ ခဏေလး။ ေဂၚဂင္ကေတာ့ ပိုက္ဆံအိတ္ထားခဲ့ပံုမရဘူး။ အဲဒီေခတ္က အေၾကြးဝယ္ကဒ္ရိွရင္ေတာင္ တစ္ကဒ္ေလာက္ ဆဲြသြားဦးမွာ။ ေဂၚဂင္ မသြားခင္ မိန္းမကို ‘အခ်စ္ေရ။ ကိုယ္အခုေလးတင္ ျပန္လာမယ္။ မုန့္ေလးဘာေလး ဖုတ္ထားပါဦး’လို့ ေျပာေနတဲ့ပံု ကြ်န္ေတာ္ျမင္ေယာင္ၾကည့္လို့ မရဘူး။ တကယ္လို့ ခင္ဗ်ား အေပ်ာက္ရိုက္ဖို့ အစီအစဥ္ ရိွတယ္ ဆိုရင္ အစစအရာရာဟာ ပံုစံတက်ျဖစ္ေနဖို့ လိုလိမ့္မယ္။

‘သူ႕ေယာက်ာ္း ဘာဝါသနာပါလဲဆိုတာ သူ႕မိန္းမကို ေမးရဦးမယ္’လို့ ကြ်န္ေတာ့ကိုယ္ ကြ်န္ေတာ္ ေျပာလိုက္တယ္။ ဒီငနဲက ပန္းခီ်သမား ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမွာ။
ေန့တိုင္း မနက္ ၁၁ နာရီေလာက္ဆို ေလွကားရိွရာ ကြ်န္ေတာ္ေရာက္ျဖစ္တယ္။ အေဆာက္အဦေစာင့္နဲ့ ေတာင္ အဖဲြ့က်ေနျပီ။ ၂၄ထပ္နဲ့ ၂၆ထပ္ၾကား ကူးခ်ည္သန္းခ်ည္ လုပ္တာလည္း အေခါက္ ၂ဝဝ ေလာက္ရိွေနျပီ။

အေဆာက္အဦကို ေန့တိုင္းေရာက္ေနေတာ့ ေလွကားကို သံုးတဲ့ တျခားသူေတြရိွတယ္ဆိုတာ သိလာရတယ္။
တနဂၤေႏြေန့လယ္ခင္းတစ္ခုမွာ ေလွကားကို ေျပးတက္လာတဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ့ ဆံုမိတယ္။ အရပ္ကပုပု။ အသက္က သံုးဆယ္ေလာက္။ ကက္စီယိုလက္ပတ္နာရီနဲ့။ အေျပးေလ့က်င့္တဲ့ဝတ္စံု ဝတ္ထားတယ္။

‘တဆိတ္ေလာက္’

‘ခင္ဗ်ာ’ သူ႕လက္က နာရီခလုတ္ကို နိွပ္လိုက္ျပီး အသက္ျပင္းျပင္းရႈေနတယ္။

‘ခင္ဗ်ားအျမဲတမ္း ဒီေလွကားကေန ေျပးတက္ေျပးဆင္းလုပ္သလား’

‘အင္း၊ သံုးဆယ့္နွစ္ထပ္ထိ ေျပးတက္တယ္။ အဆင္းေတာ့ ဓာတ္ေလွကားနဲ့။ ေလွကားကေန ေျပးဆင္းရတာ အနၲရာယ္ရိွတယ္’

‘ဒီမွာပဲ ေနတာလား’

‘ဟုတ္တယ္။ ဆယ့္ခုနွစ္ထပ္မွာ’

‘ခင္ဗ်ား မစၥတာ ကုရုမိဇာဝကိုမ်ား သိမလားမသိဘူး။ နွစ္ဆယ့္ေျခာက္ထပ္ကေလ’

‘မစၥတာ ကုရုမိဇာဝ’

‘စေတာ့ပဲြစားေလ။ သတၱဳကိုင္းအာမနီမ်က္မွန္နဲ့။ ေလွကားနဲ့ပဲ အျမဲအတက္အဆင္း လုပ္တယ္။ အရပ္က ငါးေပရွစ္လက္မ။ အသက္ေလးဆယ္ေလာက္’

အေျပးသမားက ခဏေလာက္စဥ္းစားေနတယ္။ ‘ဟုတ္ျပီ။ အဲဒီလူကို ကြ်န္ေတာ္သိတယ္။ တစ္ခါေတာင္ စကားေျပာဘူးေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ေျပးေနရင္း ေလွကားမွာ သူနဲ့ဆံုတာ။ ဒီဆိုဖာမွာ သူထိုင္ေနတာ ေတြ႕တာပဲ’

‘ဟုတ္တယ္။ သူ႕အျပင္ ေလွကားသံုးတဲ့ တျခားလူေတြရိွေသးလား’

‘နွစ္ေယာက္ေလာက္ေတာ့ရိွတယ္’

‘သူတို့နာမည္ေတြမ်ား သိမိေသးလား’

‘အဲဒါေတာ့ မသိဘူးဗ်။ ကြ်န္ေတာ္က သူတို့မ်က္ႏွာေတြပဲ သိတယ္။ ျဖတ္သြားရင္း နႈတ္ဆက္ရံုေလာက္ပဲရိွတာ’

‘ေက်းဇူးပါပဲဗ်ာ’

သူ႕နာရီက ခလုတ္ကို ျပန္နိွပ္ျပီး ဆက္ေျပးသြားတယ္။

အဂၤါေန့ ဆိုဖာမွာထိုင္ေနတုန္း အဘိုးၾကီးတစ္ေယာက္ ဆင္းလာတယ္။ အသက္ခုနွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ရိွျပီ။ ဆံပင္ျဖဴျဖဴ၊ မ်က္မွန္နဲ့။ သူ႕ကို ၾကည့္ရတာ အျငိမ္းစား မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္ၾကီးနဲ့ တူတယ္။

‘ဟဲလို’ သူက စနႈတ္ဆက္တယ္။

‘ဟဲလို’

‘တဆိတ္ေလာက္ ေဆးလိပ္ေသာက္လို့ ရမလား’

‘ရပါတယ္။ ေသာက္ပါ’

အဘိုးအိုက ကြ်န္ေတာ့္ေဘးမွာ ဝင္ထိုင္လိုက္တယ္။ သူ႕ေဘာင္းဘီအိတ္ထဲက ဆဲဗင္းစတား စီးကရက္တစ္ဘူး ဆဲြထုတ္တယ္။ စီးကရက္မီးညိွျပီး မီးျခစ္ဆံကို ျပာခြက္ထဲ ထည့္လိုက္တယ္။

‘က်ဳပ္က ၂၆ထပ္မွာေနတယ္’

အဘိုးၾကီးက စီးကရက္မီးခိုးမႈတ္ထုတ္ရင္း ေျပာတယ္။

‘က်ဳပ္သားနဲ့ ေခြ်းမက စီးကရက္မီးခိုးမႊန္တယ္လို့ ေျပာတယ္။ ဒါနဲ့ က်ဳပ္လည္း စီးကရက္ေသာက္ခ်င္ရင္ ဒီကို ဆင္းဆင္းလာတယ္။ ကိုယ့္လူေရာ ေဆးလိပ္ေသာက္တတ္လား’

‘ကြ်န္ေတာ္ေဆးလိပ္ျဖတ္တာ ဆယ့္နွစ္နွစ္္ရိွျပီ’

‘က်ဳပ္လည္း ျဖတ္ရမယ္။ ဒါေပမယ့္ စတိုးဆိုင္မွာ စီးကရက္သြားဝယ္ရတာ၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ဖို့ ဒီကိုဆင္းလာရတာေတြက အခိ်န္ကုန္ေအာင္ လုပ္ေပးတယ္။ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားေလး ျဖစ္သြားျပီး သိပ္ျပီး ဟိုေတြးဒီေတြး မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့’

‘အဘေျပာတာက အဘက က်န္းမာေရးအတြက္ ေဆးလိပ္ေသာက္ေနတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္’

‘အစစ္ပဲ’

‘အဘက ၂၆ထပ္မွာေနတယ္လို့ ေျပာခဲ့တယ္ေနာ္’

‘အင္း’

‘၂၆ဝ၉က မစၥတာ ကုရုမိဇာဝကို သိလား’

‘သိတယ္။ မ်က္မွန္နဲ့ေလ။ ဆယ္လမြန္ဘရားသားမွာ လုပ္တယ္ထင္တယ္’

‘မယ္ရီလင့္ခ်္ပါ’

‘ဟုတ္တယ္။ မယ္ရီလင့္ခ်္။ သူနဲ့ ဒီမွာ စကားေျပာဖူးတယ္။ သူက ဆိုဖာမွာ တခါတေလထိုင္ေနတတ္တယ္’

‘သူဒီမွာ ဘာလုပ္တာလဲ’

‘က်ဳပ္လည္းမသိဘူး။ ထိုင္ေတာ့ ထိုင္ေနတာပဲ။ အျပင္ကို ေငးေငးေနတာပဲ။ ေဆးလိပ္ေတာ့မေသာက္တတ္ဘူး ထင္တယ္’

‘အလုပ္မွာ အဆင္မေျပတာ၊ အိမ္မွာအဆင္မေျပတာမ်ိဳး မစၥတာ ကုရုမိဇာဝ ေျပာဘူးေသးလား’

‘ကိုယ့္လူလည္း သိမွာပါ။ ေရကေတာ့ အတိုဆံုးလမ္းကေန စီးတာပဲ။ တခါတေလ အတိုဆံုးလမ္းကို သူ႕ဘာသာ ပံုေဖာ္သြားတတ္တယ္။ လူေတြရဲ့ အေတြးကလည္း ဒီလိုပါပဲ။ အနည္းဆံုးေတာ့ က်ဳပ္အထင္ေပါ့ေလ။ ေၾသာ္ ကိုယ့္လူေမးထားတာ က်ဳပ္မေျဖရေသးဘူး။ မစၥတာ ကုရုမိဇာဝနဲ့က်ဳပ္ အဲဒီလို ေလးနက္တဲ့အေၾကာင္းေတြ တစ္ခါမွ မေျပာဘူးပါဘူး။ က်ဳပ္တို့ စကားစျမည္ေျပာရံုေလာက္ပါပဲ။ ရာသီဥတုအေၾကာင္း၊ တိုက္ခန္းရဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြအေၾကာင္း၊ အဲဒါမ်ိဳးေတြပါပဲ’

‘ဟုတ္ပါျပီ။ အဘရဲ့ အခိ်န္ကို ျဖဳန္းမိတာ ေဆာရီးပါ’

အဘိုးအိုက ကြ်န္ေတာ္ေျပာတာ မၾကားသလိုမ်ိဳး ဆက္ေျပာတယ္။

‘တခါတေလ က်ဳပ္တို့က စကားလံုးေတြကို မလိုအပ္ဘူး။ စကားလံုးေတြကသာ က်ဳပ္တို့ကို လိုအပ္တာ။ ခင္ဗ်ားေရာ အဲလိုမထင္ဘူးလား။ အေျပာမခံရဘူးဆိုရင္ စကားလံုးေတြဟာလည္း စကားလံုး မဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့’

‘အဲဒါဟုတ္တယ္’

အဘိုးအိုက သူ႕အခန္းသူျပန္ဖို့ ထိုင္ရာက ထလိုက္တယ္။

‘ေနာက္မွေတြ႕မယ္’

အဲဒီအပတ္ေသာၾကာေန့ ေန့လည္ နွစ္နာရီေလာက္ ၂၅ထပ္နဲ့ ၂၆ထပ္ၾကားက ေနရာကို ကြ်န္ေတာ္ထြက္လာခဲ့တယ္။ ကေလးမေလးတစ္ေယာက္ ဆိုဖာေပၚမွာ ထိုင္ေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ မွန္ထဲမွာ သူ႕ပံုရိပ္သူၾကည့္ရင္း သီခ်င္းညဥ္းေနတယ္။

‘ေဟး’လို့ ကြ်န္ေတာ္က နႈတ္ဆက္လိုက္တယ္။

‘ေဟး’

ကေလးမသီခ်င္းဆိုတာ ရပ္သြားတယ္။

‘သမီး ဒီမွာေနတာလား’

‘ဟုတ္၊ ၂၇ ထပ္မွာ’

‘လမ္းေလွ်ာက္ျပီးတက္လာတာလား’

‘ဓာတ္ေလွကားက နံတယ္။ သမီး ၂၇ ထပ္ကို ေလွ်ာက္တက္လာတယ္။ အျမဲေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး’

‘မေမာဘူးလား’

ကေလးမေလးက ျပန္မေျဖဘူး။

‘ေလွကားမွာရိွတဲ့ မွန္ေတြထဲမွာ ဒီမွန္က ပံုရိပ္ထင္တာ အေကာင္းဆံုးပဲ။ သမီးတို့အခန္းထဲက မွန္နဲ့လည္း မတူဘူး’

‘ဟင္’

‘ဦးလည္း ၾကည့္ၾကည့္ပါလား’

ကြ်န္ေတာ္အသာထျပီး ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မွန္ထဲမွာ ျမင္ေနရတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ပံုစံက နဂိုျမင္ေနက်နဲ့ ဒီဂရီနည္းနည္း ကြာေနသလိုပဲ။ ဒီမွန္ထဲမွာ မ်က္ႏွာက ပိုျပည့္ျပီး ပိုလည္းေပ်ာ္ေနပံုပဲ။

‘ဦးမွာ ကေလးရိွလား’

‘ဟင့္အင္း’

‘ေမေမက ေျပာဘူးတယ္။ ကေလးမရိွတဲ့ လူၾကီးေတြနဲ့ စကားမေျပာနဲ့တဲ့။ သူတို့ဟာ ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္လူေတြတဲ့’

‘သမီးေမေမ ေျပာတာ ဟုတ္ပါတယ္။ သမီးမသိတဲ့ လူေတြနဲ့ စကားေျပာတဲ့အခါ သတိထားဖို့လိုတယ္’

‘သမီးကေတာ့ ဦးကို ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္လို့ မထင္ပါဘူး’

‘မဟုတ္ပါဘူး’

‘သမီးကို ဦးရဲ့ ……. ကိုေတာ့ မျပပါဘူးေနာ္’

‘ဟင့္အင္း’

‘ဦးက ကေလးေလးေတြရဲ့ ေအာက္ခံေဘာင္းဘီေတြကိုေရာ စုေသးလား’

‘ဟာ မစုပါဘူး’

‘အဲဒါဆို ဘာေတြစုလဲ’

ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္က ပထမအၾကိမ္ ပံုနိွပ္တဲ့ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာစာအုပ္ေတြ စုတယ္။

‘ဦးက ဘာမွမစုပါဘူး။ သမီးကေရာ’

ကေလးမ စဥ္းစားေနတယ္။ ေခါင္းကို တစ္ခ်က္နွစ္ခ်က္ ယမ္းလိုက္တယ္။

‘သမီးလည္း ဘာမွ မစုဘူး’

ကြ်န္ေတာ္တို့ ခဏေလာက္တိတ္သြားတယ္။

‘ဦး မစၥတာဒိုးနပ္မွာ ဘယ္ဒိုးနပ္ကို အၾကိဳက္ဆံုးလဲ’

‘အိုးလ္ ဖက္ရွင္’

‘အဲဒါ သမီးမသိဘူး။ သမီးက လမုန့္နဲ့ ၾကာပြတ္မုန့္ေတြ ၾကိဳက္တယ္’

‘အရသာရိွမယ့္ပံုပဲ’

‘ဦးက ဒီမွာ ဘာလုပ္ေနတာလဲ။ ဦးကို မေန့ကလည္း ေတြ႕ေသးတယ္’

‘တစ္ခုခုကို ရွာေနတာ’

‘ဘာလဲ’

‘ဦးလဲမသိဘူး။ တံခါးလိုဟာမ်ိဳး ျဖစ္ခ်င္လဲျဖစ္မယ္’

‘တံခါး၊ ဟုတ္လား။ ဘယ္လိုတံခါးမ်ိဳးလဲ။ တံခါးေတြက အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးရိွတာကို’

ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ဘယ္လိုပံုစံ၊ ဘယ္လိုအေရာင္နဲ့ တံခါးလဲ။ ကြ်န္ေတာ္ တစ္ခါမွ တံခါးေတြရဲ့ အေရာင္နဲ့ ပံုစံေတြကို မစဥ္းစားမိဘူး။

‘မသိဘူး။ ဘယ္လိုပံုစံျဖစ္မလဲဆိုတာ။ တံခါးဟုတ္ခ်င္မွလဲ ဟုတ္မယ္’

‘ထီးေတြဘာေတြေရာ ျဖစ္နိုင္လား’

‘ထီးလား။ အင္း၊ အဲဒါလည္းျဖစ္နိုင္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါကိုေတြ႕ရရင္ ဦးအေသအခ်ာသိမွာပါ’

‘ဟင္၊ ဦးအဲဒါကို ရွာေနတာ ၾကာျပီလား’

‘ၾကာျပီ။ သမီးမေမြးခင္ေလာက္ကတည္းကပဲ’

‘တကယ္လား။ သမီးေရာ ကူရွာေပးရမလား’

‘ေကာင္းတာေပါ့’

‘အဲဒီေတာ့ သမီးလည္း လိုက္ရွာမယ္။ ထီးလည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒိုးနတ္ျဖစ္ခ်င္လည္းျဖစ္မယ္’

‘ဟုတ္တယ္။ သမီးအဲဒါကို ေတြ႕ရင္ သိလိမ့္မယ္’

စေနေန့မနက္မွာ ကြ်န္ေတာ့္အမႈသည္ဆီက ဖုန္းလာတယ္။

‘ကြ်န္မေယာက်ာ္းကို ျပန္ေတြ႕ျပီ။ မေန့ေန့လယ္က ရဲေတြ ဖုန္းဆက္လာတယ္။ ဆင္ဒိုင္းဘူတာရံုက ခံုတစ္ခံုမွာ သူအိပ္ေပ်ာ္ေနတာကို ေတြ႕ခဲ့ၾကတာ။ သူ႕မွာ
ပိုက္ဆံလည္းမရိွဘူး။ ဘာသက္ေသခံကဒ္ျပားမွလည္း မပါဘူး။ ခဏေနေတာ့ သူ႕နာမည္ေတြ၊ ဖုန္းနံပါတ္ေတြ သူသတိရလာတယ္။ ကြ်န္မ ဆင္ဒိုင္းကို ေလယာဥ္နဲ့ ခ်က္ခ်င္းလိုက္လာတာ’

‘သူ ဆင္ဒိုင္းကို ဘယ္လိုေရာက္သြားတာတဲ့လဲ’

‘သူအဲဒီကို ဘယ္လိုေရာက္သြားလဲ သူမသိဘူးတဲ့။ ရထားအလုပ္သမားတစ္ေယာက္က သူ႕ကို နိႈးလိုက္လို့ သူနိုးလာတာ။ ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွ မရိွပဲ ဆင္ဒိုင္းကို ဘယ္လိုေရာက္သြားလဲ။ ျပီးခဲ့တဲ့ ရက္ ၂ဝ လံုး ဘာေတြ စားေသာက္ေနခဲ့သလဲ ဘာတစ္ခုမွ မမွတ္မိေတာ့ဘူးတဲ့’

‘သူဘာေတြ ဝတ္ထားသလဲ’

‘အခန္းထဲက ထြက္သြားတုန္းကအတိုင္းပဲ။ မုတ္ဆိတ္ေမြးေတြနဲ့ျဖစ္ေနျပီး ကိုယ္အေလးခိ်န္လည္း ေပါင္ ၂ဝ ေလာက္ ေလ်ာ့သြားတယ္။ ေအာ္၊ သူ႕မ်က္မွန္လည္း ေပ်ာက္သြားတယ္။ အခုသူ႕ကို ေဆးစစ္ေနၾကတယ္။ ကြ်န္မေဆးရံုကေန ဆက္ေနတာ။ မနက္ျဖန္ ကြ်န္မတို့ ျပန္လာမယ္’

‘ေကာင္းတယ္။ ေကာင္းတယ္’

‘သူ႕ကိုရွာေတြ႕ဖို့ ရွင္ၾကိဳးစားခဲ့တာေတြအတြက္ ေက်းဇူးပါပဲ။ တကယ့္ကို စိတ္ရႈပ္စရာေကာင္းျပီး ရူးေၾကာင္ေၾကာင္နိုင္ေပမယ့္ အခုေတာ့ ကြ်န္မေယာက်ာ္းကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ျပန္ေတြ႕ရပါျပီ’

‘အဲဒါက ပိုအေရးၾကီးပါတယ္’

‘ရွင္လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဂရုစိုက္ဦး’

ကြ်န္ေတာ္ ဖုန္းခြက္ကို ခ်လိုက္တယ္။ လက္ထဲက ခဲတံကိုလွည့္ရင္း ကြ်န္ေတာ့္ေရွ့က စာရြက္လြတ္ကို ၾကည့္ေနမိတယ္။ ဆင္ဒိုင္းဘူတာရံု၊ ေသာၾကာေန့ ေန့လည္၊ တယ္လီဖုန္း၊ ေပါင္၂ဝ ေလ်ာ့၊ မ်က္မွန္ေပ်ာက္ …….. တစ္ခုမွ မက်န္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္ ခ်ေရးလိုက္တယ္။

‘မစၥတာ ကုရုမိဇာဝ’ အခန္းေထာင့္တစ္ေနရာကိုၾကည့္ရင္း ကြ်န္ေတာ္ေအာ္ဟစ္လိုက္တယ္။ ‘တကယ့္ကမၻာၾကီးက ၾကိဳဆိုပါတယ္။ ေရာဂါသည္ အေမၾကီးရယ္၊ ေဒါက္ျမင့္ဖိနပ္နဲ့ ခင္ဗ်ားမိန္းမရယ္၊ မယ္ရီလင့္ခ်္ရယ္ ပါတဲ့ သံုးဖက္ျမင္ကမာၻၾကီးကေပါ့’


(Where I’m Likely to Find It – Haruki Murakami. ဘာသာျပန္ – စင္ၾကယ္ၿငိမ္း။)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s