လမ္းအိုေလး

Løøps of Resistance …

ပီတာေဇာ္ျမင့္ သေဘာေပါက္ပါသည္ (ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္)

ပီတာေဇာ္ျမင့္ထံမွာ လာယူပါ (ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္)

2 Comments

ပီတာေဇာ္ျမင့္ထံမွာ လာယူပါ (ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္)ပီတာေဇာ္ျမင့္သည္ ေတာင္ပိႏၷဲပင္ႀကီး ေအာက္ေျခတစ္ေနရာတြင္ ရပ္လိုက္၏။ သူ႕လြယ္အိတ္ထဲမွ ပလတ္စတစ္အခင္းကို ထုတ္သည္။ ေခါက္ထားသည္ကို ျဖန္႔၏။ ထို႔ေနာက္ ပင္ေျခရင္းတြင္ ခ်ခင္းသည္။ ေနာက္ထပ္ ပလတ္စတစ္စတစ္စကို ထုတ္ျပန္၏။ အေသအခ်ာျဖန္႔သည္။

သူ႕ဂ်င္းဂ်ာကင္ အိတ္ေထာင္ထဲက ႏွိပ္သံမႈိကေလးေတြ ထုတ္၏။  ေနာက္က ေတာင္ပိႏၷဲပင္ႀကီး၏ ပင္စည္တြင္ ဒုတိယပလတ္စတစ္စကို ျဖန္႔၍ သံမႈိမ်ားနဲ႔ ႏွိပ္တြယ္ကပ္လိုက္သည္။ ဆိုင္းဘုတ္တစ္ခု … ။

စာေပအႏုပညာနယ္မွာ အေတာ္ဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း …

ေထာက္ခံခ်က္မ်ား ေပးေနသည္။ အျမန္လာယူပါ။

(ပံု) ပီတာေဇာ္ျမင့္

ဟူေသာ စာတန္းကို ပလတ္စတစ္အျဖဴေပၚမွာ အနီေရာင္စာလံုးမ်ားႏွင့္ ေရးထား၏။

ထို႔ေနာက္ ပီတာေဇာ္ျမင့္သည္ လြယ္အိတ္ထဲက စာ႐ြက္တစ္႐ြက္ကို ထုတ္ယူ၏။ ေဘာပင္ကို ထုတ္ယူ၏။ ပလတ္စတစ္အခင္းေပၚမွာ အေသအခ်ာ ခ်ထား၏။

ထို႔ေနာက္ လြယ္အိတ္ထဲက ဂ်ဳိးသိန္းေဆးေပါ့လိပ္ႏွင့္ မီးျခစ္ကိုထုတ္၍ အေသအခ်ာ တင္ပ်ဥ္ခ်ိတ္ ထိုင္လိုက္သည္ မီးညွိဖြာလိုက္၏။ အရသာခံ၍မွိန္းလိုက္၏။ အား … ရသပါပဲ။

“ဟိတ္ေကာင္”

အား…. လန္႔လိုက္တာ။ (မွတ္ခ်က္။       ။ဤေနရာမွ စ၍၀တၳဳ၏ ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္စာသားမ်ားႏွင့္ သိစိတ္အလ်င္တို႔ ကြဲျပားေစရန္ အလို႔ငွာ သိစိတ္အလ်င္မ်ားကို ကြင္းစ ကြင္းပိတ္ႏွင့္ ေဖာ္ျပသြားပါမည္။          ။၀တၳဳေရးသူ)

ဘယ္က ဘယ္လိုေရာက္လာသည္မသိ။ ဂ်ဳိးသိန္းမွိန္းေနတုန္း လူႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖဳန္းခနဲ သူ႕အနား ေရာက္လာ၍ ပီတာေဇာ္ျမင့္ လန္႔သြားသည္။ (ထြက္ရပ္ေပါက္ ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာမ်ားလား၊ ငါျမင္ဖူးသလိုလိုပဲ။)

လူပံုခပ္ပိန္ပိန္၊ အရပ္ျမင့္ျမင့္၊ မ်က္လံုးမ်ား စူး႐ွေတာက္ေျပာင္၍ အတြင္းအား ထိပ္တန္းအဆင့္ ႐ွိပံုရသည္။ မ်က္ႏွာထား ျပတ္သားတင္းမာလွ၏။

တစ္စံုတစ္ရာကို မဆုတ္မနစ္ ႐ြပ္႐ြပ္ခၽြန္ခၽြန္ လုပ္တတ္ေသာ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး၏ ျပတ္သားမႈ၊ ထင္မိထင္ရာ လုပ္တတ္မႈတို႔ကို သူ႕မ်က္ႏွာေပၚတြင္ ေတြ႕ရ၏။

“ဟိတ္ေကာင္”

“ခင္ဗ်ာ”

“မင္းက ဘာေကာင္လဲ”

(ဟာ၊ ဘာေရာဂါလိမ့္၊ ငါ့ဘာသာ သစ္ပင္ေအာက္လာ အႀကံအဖန္လုပ္ေနတာ၊ ဘယ္က ဦးေႏွာက္အေမွးေရာင္ပုဂၢိဳလ္ႀကီးနဲ႔ လာေတြ႕ေနပါလိမ့္၊ အံမယ္ေလး၊ ထိုင္ရတာၾကာလို႔ ေျခက်င္လိုက္တာ၊ အဲ ဟိုေကာင္မေလးက အိပ္တီဖိုက္ေကနဲ႔ပါလား။)

“ခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ပီတာေဇာ္ျမင့္ပါ”

“မင္းက ဘာေကာင္မို႔ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေထာက္ခံခ်က္ေတြ ေပးေနရတာတုန္း၊ မင္းက ဘာေကာင္မို႔တုန္း”

“ဟဲ….. ဟဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ ပီတာေဇာ္ျမင့္ပါခင္ဗ်”

“မင္းက ဘယ္ေလာက္တတ္လို႔တုန္း”

“ဟဲ….. ဟဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ ပီတာေဇာ္ျမင့္ပါပဲ ခင္ဗ်”

“မင္း ေဆာမားဆက္မြန္ကို သိသလား”

“ဟဲ….. ဟဲ၊ မသိပါဘူး ခင္ဗ်”

“မင္း အီးအမ္ေဖာ္စတာ သိလား၊ ေတာ္လစတိြဳင္းသိလား၊ ဘာထရင္ရပ္ဆယ္သိလား၊ ခ်စ္ဦးညိဳသိလား”

“ဟဲ….. ဟဲ၊ မသိပါဘူးခင္ဗ်”

(ဟာ၊ ဟိုေကာင္မေလး ကားလမ္း အရမ္းျဖတ္ကူးတာ ကံေကာင္းလို႔၊ လံုခ်ည္တိုတုိကေလး ၀တ္ထားတာ လွလိုက္တာ။ ရသပဲ။ ဒီလူႀကီးကလည္း ဘာေတြလာ႐ြတ္ဆိုေနပါလိမ့္)

“မင္း ႐ွင္မဟာသီလ၀ံသ သိလား၊ ႐ွင္ဥတၱမေက်ာ္ သိလား၊ ႐ွင္တာ႐ိုအာေဘး သိလား”

“ဟဲ၊ ဟဲ၊ မသိပါဘူး ခင္ဗ်”

(ဘာေရာဂါလဲ မသိပါဘူးေနာ္၊ ဟာ၊ ဟိုေကာင္မေလး ေျခက်င္း၀တ္မွာ ေ႐ႊႀကိဳးေသးေသးေလး ၀တ္ထားတယ္။ အံမယ္….. သူ႕ဖိနပ္က ေ၀ါကားဖိနပ္ပါလား၊ ဦးမိုးသူရဲ႕ သားဆိုင္မွာ ႏွစ္ရာေက်ာ္ေပးရသတဲ့၊ ဒုကၡပါပဲ။)

“၀တၳဳအေၾကာင္း မင္းဘာသိလဲ၊ ကဗ်ာအေၾကာင္း မင္းဘာသိလဲ”

“မသိပါဘူး ခင္ဗ်ာ”

“မင္းသိတာ ဘာ႐ွိလဲ”

(ကၽြန္ေတာ္သိတာက ခင္ဗ်ားဟာ ႏိုင္ငံတကာ ဘ၀င္ႀကီးပဲ၊)

“မ႐ွိပါဘူး ခင္ဗ်”

“ဘာမွ မသိဘဲနဲ႔ မင္းက ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေထာက္ခံစာေတြ ဘာေတြေပးလို႔၊ မင္းလိုေကာင္ ေျပာရဆိုရတာ ငါ့ပါးစပ္နဲ႔ မတန္ဘူး၊ ေပးစမ္း ေထာက္ခံစာ”

“ဗ်ာ၊ ဗ်ာ”

“ေထာက္ခံစာကြ၊ မင္းသိရဲ႕လား၊ ၀တၳဳအေၾကာင္း ငါနားအလည္ဆံုး၊ အသိဆံုး၊ ကဗ်ာဆိုရင္လဲ သူမ်ားေတြ မျမင္တာေတြ၊ လူတိုင္းမျမင္တဲ့ အခ်က္ေတြကို ငါ အရသာ႐ွိ႐ွိ ခံစားတတ္တယ္”

“ဟုတ္”

“ဒႆနိကေဗဒဆုိရင္ ငါက သူမ်ားေတြကို သင္ၾကားပို႔ခ်လာတာ”

“ဟုတ္”

“ျမန္မာစာေရာ၊ အဂၤလိပ္စာေရာ မႊတ္ေနေအာင္ စြယ္စံုရတဲ့သူ”

“ဟုတ္”

(ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရန္ကုန္က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြမွာေတာ့ ေကာ္ဖီေရာ လက္ဖက္ရည္ေရာ တစ္ၿပိဳင္နက္မွာရင္ ဗယ္ညာလို႔ ေခၚပါတယ္ ဆရာႀကီးရယ္။)

“မင္းလိုေကာင္ကလား ငါ့လိုလူကို…..”

“အာ….. အာ….. ဆရာႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွ မေျပာ၀ံ့ပါဘူး”

“ကိုယ္နဲ႔ တန္ရာတန္ရာ လုပ္ပါကြ၊ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ေထာက္ခံစာေတြ ဘာေတြေပးရေအာင္ မင္းက ဘာေကာင္တုန္း…..”

“ဟဲ…. ဟဲ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာၿပီးပါၿပီ ဆရာႀကီးရယ္၊ ပီတာေဇာ္ျမင့္ေလ၊ ဟဲ….. ဟဲ”

“ေတာက္….. ငါတီးမိေတာ့မယ္။ ေရးစမ္း။ ငါအေတာ္ဆံုးဆိုတဲ့ ေထာက္ခံခ်က္။ ငါ….. တယ္ မေျပာခ်င္ဘူး”

“ဟုတ္….. ဟုတ္၊ ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာႀကီး”

ပီတာေဇာ္ျမင့္သည္ အလြန္႐ိုေသေလးစား က်ဳိးႏြံၾကည္ညိဳေသာ အမူအရာျဖင့္ ၀တၳဳ၊ ကဗ်ာ၊ ဗယ္၊ ညာ စြယ္စံုရေသာ သိုင္းေလာကဥေသွ်ာင္၊ အဲ….. စာေပေလာကဥေသွ်ာင္၊ အေတာ္ဆံုးဆရာႀကီးျဖစ္ေၾကာင္း ေထာက္ခံခ်က္ကို လက္ေရးလွလွႀကီးႀကီးေရး၍ ပီတာေဇာ္ျမင့္ဟု လက္မွတ္ႀကီးႀကီးထိုးကာ ဆရာႀကီးအား လက္ႏွစ္ဘက္ျဖင့္ ႐ို႐ိုေသေသ လွမ္းေပးလိုက္၏။

“ေတာက္”

(အာ….. ေနာက္ တစ္မိနစ္ေလာက္ၾကာရင္ ငါ့ကို သတ္သြားလိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ တယ္ေဒါသႀကီးတဲ့ ပညာ႐ွိႀကီး။ တစ္မ်ဳိးပဲေနာ္။)

ဆရာႀကီးသည္ ေစာင္းကန္းေစာင္းကန္း ေျမာက္ၾကြ ေျမာက္ၾကြႏွင့္ ထြက္ခြာသြားသည္။ ပီတာေဇာ္ျမင့္သည္ အေ႐ွ႕ေတာင္အာ႐ွတြင္ အလွဆံုး အၿပံဳးကေလးၿပံဳး၍ က်န္ရစ္သည္။


“ဒီမယ္ ကိုယ့္လူ”

(အာ လာျပန္ပဟ။ မႏၱလာ အညာတိုင္းက ကဗ်ာသိုင္းအေက်ာ္အေမာ္ပါလား။ အင္း၊ အတြင္းအား အေတာ္ေကာင္းပံုပဲ။ သူလာတာ ငါမသိလိုက္ဘူး။ ကိုယ္ေဖာ့ပညာကလဲ ထိပ္တန္းအဆင့္ပါလား)

“ခင္….. ခင္ဗ်ာ”

“ကိုယ့္လူက ေထာက္ခံခ်က္ေတြ ေပးေနတယ္ဆို”

“ဟုတ္”

“က်ဳပ္ဟာ ထမင္းတစ္လုတ္အတြက္ ထင္းခုတ္စားေနတဲ့ ကဗ်ာဆရာပါ၊ ကဗ်ာဆရာပါ”

“ဟုတ္”

“ျမန္မာျပည္မွာ အေတာ္ဆံုး ကဗ်ာဆရာ ေျခာက္ေယာက္ကို ခင္ဗ်ားသိသလား”

“ဟဲ ဟဲ၊ မသိပါဘူးခင္ဗ်ာ”

(အေတာ္ဆံုး ကဗ်ာဆရာ ေျခာက္ေယာက္တဲ့။ ငါသိတာေတာ့ ဆင္ကိုလက္နဲ႔ စမ္းတဲ့ မ်က္မျမင္ ပုဏၰားေျခာက္ေယာက္ပဲ သိတယ္။)

“တကယ္တမ္း ေျပာရရင္ေတာ့”

ပီတာေဇာ္ျမင့္သည္ အလြန္ပါးနပ္ေသာ အေကာင္ျဖစ္၏။ ဘာေျပာခ်င္သလဲ သိလိုက္ၿပီ။ အမဲဆီရယ္၊ ေဘာစိရယ္၊ ဘီးလံုးရယ္၊ ကုန္းေစာင္းရယ္။ သေကၤတ နိမိတ္ပံု ေလးခုေပါင္း၍ ေကာင္းခ်ီးၾသဘာေပးလိုက္သည္။

“ဟာ ဆရာရယ္၊ တကယ္တမ္းေျပာရရင္ ဆရာတစ္ေယာက္တည္း႐ွိတာပါ။ ဆရာျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ကဗ်ာခရီးက နည္းနည္းေနာေနာမွ မဟုတ္ဘဲ”

“က်ဳပ္က ကဗ်ာမာရသြန္ခရီးကို ျဖတ္သန္းေျပးလႊားခဲ့ရ သူပါ”

“ဟုတ္တာေပါ့ ဆရာရယ္၊ က်န္တဲ့ ငါးေယာက္ အသာေခါက္ထားပါ။ ဆရာဟာ ကဗ်ာေရစီးေၾကာင္းရဲ႕ ျမစ္ညာအရပ္မွာ ရဲရင့္တက္ၾကြ ၀င့္ၾကြားေျပာင္ေျမာက္စြာ ကဗ်ာမာန္ေတြ ကဗ်ာအလံေတြ လႊင့္ထူၿပီး ကဗ်ာမာရသြန္ ခရီး႐ွည္ႀကီးကို ဟဲ ဟဲ၊ ဆရာတစ္ေယာက္တည္းရယ္ေနာ္”

(ဟူး ေမာလိုက္တာ၊ ဘီယာေအးေအးကေလး တစ္လံုးေလာက္ ေသာက္… ေသာက္)

“ေဖာက္ျပန္တဲ့ ကဗ်ာအယူအဆႏြံအိုင္ထဲက ရဲရင့္တက္ၾကြျပည္သူ႕ဘ၀နဲ႔ တစ္သားတည္းက်တဲ့ ကဗ်ာ့သ႐ုပ္မွန္ ၾကာျဖဴပန္းတစ္ပြင့္ဟာ ဘယ္သူမွတ္လဲ၊ ရဲရဲေတြးၾကည့္၊ ဒီမယ္ ကိုယ့္လူ က်ဳပ္ပဲဗ်”

“ဆရာရယ္ ဒီစကာေးတြက ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပါပဲ”

“သည္ေတာ့ က်ဳပ္တစ္ေယာက္တည္းအတြက္ ကဗ်ာအေတာ္ဆံုးဆိုတဲ့ ေထာက္ခံခ်က္ေရးေပးပါ။ က်ဳပ္တစ္ေယာက္တည္းအတြက္ေနာ္”

“ဟုတ္… ဟုတ္… ဟုတ္ကဲ့ဆရာရယ္”

ပီတာေဇာ္ျမင့္သည္ အထက္ပါအတိုင္း ေထာက္ခံခ်က္ေကာင္းေကာင္းေလးေရးေပးလိုက္၏။ ထိုပုဂၢဳိလ္လက္ထဲက အရီးေတာင္း လက္ဖက္အေၾကာ္စံုႏွင့္ တင္တင္ေအး ထိုးမုန္႔ထုပ္ကိုသူ႕မ်ားေပးခဲ့ေလမလားဟု ပီတာေဇာ္ျမင့္ မ်က္ေစာင္းထိုးၾကည့္၏။

“သည္မယ္ကိုယ့္လူ၊ ကိုယ့္လူ က်ဳပ္တို႔အညာမွာ ေက်ာင္းေနဖူးလား”

“ဆရာရယ္ ကၽြန္ေတာ္လဖံုးေက်ာင္းထြက္။ က်ံဳးေရေသာက္ၿပီးႀကီးခဲ့တဲ့ ဘူမိနက္သန္အရပ္ကလူပါ”

“ကိုယ့္လူ ဒါေၾကာင့္ပီတာဆိုတဲ့နာမည္မွည့္ထားတာကိုး၊ မဆိုးပါဘူး။ က်ဳပ္တို႔ေဒသနဲ႔ ပတ္သတ္ဖူးေတာ့ ကိုယ့္လူလဲ လူေတာ္ျဖစ္မွာပါပဲ”

“ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ”

“ဒါေပမယ့္ပီတာဆိုတဲ့ နာမည္က အရင္း႐ွင္ ကိုလိုနီအေငြ႕အသက္ေတာ့ ပါေနတယ္ဗ်”

“ဟုတ္”

“ကဲ….. က်ဳပ္သြားမယ္၊ ရန္ကုန္ကလူေတြ ေျပာလိုက္ပါ။ ကဗ်ာတာေ၀းအေျပးသမားႏွစ္ဆယ့္ေျခာက္မိုင္ခရီး႐ွင္ က်ဳပ္အေတာ္ဆံုးလို႔”

“ဟုတ္… ကဲ့ ဆရာ”

ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ ႐ုတ္ခနဲ အေျပးထြက္သြား၏။

ပီတာေဇာ္ျမင့္ နားထဲမွာ ျမနန္းဂီရိ ယိုးဒယားသံလိုလို ၾကားေန၏။

(ဟဲ…. ဟဲ…. ဗ်စ္ထူေတြ။ ငါ့နာမည္ပီတာကို အဂၤလိပ္စကားလံုးမွတ္ေနတာ တကယ္အမွန္က ပီတာဆိုတာ ပါဠိစကားလံုး၊ ဒီေကာင္ေတြ မသိေတာ့ ခံေပဦးေပါ့။ ေဟာ….. ဟိုေကာင္မေလးလွလိုက္တာ၊ အင္း… ရသပဲ။ ငါ့ဂ်ဳိးသိန္းေဆးလိပ္ ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္။ ဂ်ဳိးသိန္းေဆးလိပ္မ်ား တယ္မီးေသတာပဲေနာ္။)


၀တၳဳ ဤေနရာတြင္ ဆံုးလိုက္ေတာ့မည္။ (မွတ္ခ်က္။   ။ဤစာပိုဒ္မွ စ၍ စာေရးသူက စာဖတ္သူအား လက္တုိ႔ၿပီး ၀င္ေျပာေသာ စကားမ်ားျဖစ္၏။ ဂႏၱ၀င္ေျမာက္ ၀တၳဳမ်ားေတြင္ ဤနည္းကို မသံုးၾကေတာ့။ သို႔ေသာ္လည္း ဤတက္ကနစ္သည္ လြယ္ေသာေၾကာင့္ သံုးလိုက္ရသည္။ ၀တၳဳေရးသူ) အမွန္စင္စစ္ ၀တၳဳက မဆံုးေသး။ လာၾကလိမ့္ဦးမည္။

စာေပအႏုပညာနယ္မွာ ငါအေတာ္ဆံုးဟူေသာ ေထာက္ခံခ်က္ လိုခ်င္သူေတြ တစ္ပံုႀကီးက်န္ေသး၏။ လာေတာင္းၾကလိမ့္ဦးမည္။

အမွန္စင္စစ္ ပီတာေဇာ္ျမင့္ဆိုေသာ အေကာင္သည္ ႐ွစ္တန္းေတာင္ မေအာင္။ အႏုပညာနယ္မွာ အေတာ္ဆံုးေထာက္ခံခ်က္ကို မိုက္မိုက္ကန္းကန္းေပး၍ ၀င္တြမ္သည္။

ပညာတို႔ျဖင့္ ေလးလံကိုင္းညႊတ္ေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြပင္ျဖစ္လင့္ကစား သတိသမၼဇဥ္ကင္းလြတ္၍ ဘာမွ် မဟုတ္ေသာ ပီတာေဇာ္ျမင့္လို အေကာင္ထံ လာေတာင္းၾကသည္။ ပီတာေဇာ္ျမင့္က အ႐ွက္မ႐ွိေပမယ့္ သူတို႔ကေတာ့ အ႐ွက္တတ္သား။

ေထာက္ခံခ်က္လဲ လိုခ်င္ေသး၊ အေပၚစီးကလည္း ေဟာက္ေသး။ ကၽြႏု္ပ္၏ ဇာတ္လိုက္ ပီတာေဇာ္ျမင့္ကေတာ့ ေတာင္ပိႏၷဲပင္ေအာက္မွာ မိုနာလီဇာ အၿပံဳးကေလးႏွင့္ ေထာက္ခံခ်က္လာေတာင္းမည့္သူမ်ားကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ႀကိဳလင့္… ေနဆဲ… ေနဆဲ။


Mirrored: MySuboo.com

2 thoughts on “ပီတာေဇာ္ျမင့္ထံမွာ လာယူပါ (ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္)

  1. ေဇာ္ေဇာ္ေအာင္လို့မေျပာရဘူး ေကာင္းတယ္

  2. Human nature!!!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s