လမ္းအိုေလး

Løøps of Resistance …

ဒီစာကို ဖတ္ျပီးရင္ မနက္ျဖန္ကို မွတ္မိမွာမဟုတ္ဘူး (ေဇယ်ာလင္း)

Leave a comment

တကယ့္ဘ၀

တကယ့္ဘ၀

ဘာသာစကားဟာ သင္ခန္းစာကိုျဖတ္ျပီး အေတြ႕အၾကံဳကိုေရာက္တယ္။ သင္ခန္းစာဟာ အေတြ႕အၾကံဳကိုျဖတ္ျပီး ဘာသာစကားကိုေရာက္တယ္။ အေတြ႕အၾကံဳဟာ
ဘာသာစကားကိုျဖတ္ျပီး သင္ခန္းစာကိုေရာက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္စကားစ ျပန္ေကာက္ပါရေစ။ ခရမ္းခ်ဥ္သီးနီနီတစ္လံုးကို ကၽြန္ေတာ့္ပါးစပ္ထဲထည့္ျပီး ကိုက္ပစ္လိုက္တာ
‘ဗ်စ္’ ခနဲပဲ။ ခရမ္းခ်ဥ္သီးရဲ႕ ခ်က္ၾကိဳးဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ‘တကယ့္ဘ၀’ အေၾကာင္း မေျပာဘူး။

ဒီစာကို ဖတ္ျပီးရင္ မနက္ျဖန္ကို မွတ္မိမွာမဟုတ္ဘူး။ စာမ်က္ႏွာ လွန္ႏိုင္ေသးလား။
အိပ္ခန္းထဲ ငါးသြားမွ်ားတာကပဲ ပိုေကာင္းမလို။ သိပ္ျပီးအရိပ္ဆန္တာေတာ့ မဟုတ္ခဲ့သလိုပဲလို႔
ေနာက္ကြယ္ၾကိဳးဆြဲက မင္းသမီးရုပ္ေသးရုပ္နဲ႕ ျပည့္၀စြာပန္းဆြတ္ျပီး ဇိမ္ညည္းညည္းတယ္။
ပညာေရး အဲတာက အဓိက။ မေသမခ်င္း သင္ယူစရာ တစ္ပံုၾကီးရွိေနေသးေတာ့
ဘယ္သူဟာ တကၠသိုလ္ဘြဲ႕ရလဲ။ ဘ၀ဟာ ထိုးဇာတ္ေလာက္တိက်ခဲ့ရင္ ခင္ဗ်ားနဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ဟာ
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲ ေရဆင္းခ်ိဳးျဖစ္ခ်င္မွ ကူးျဖစ္မွာ။ မာယာအမ်ားဆံုး၊ အေသးစိတ္အတိက်ဆံုး
ဇာတ္ေက်ာပေဟဠိဖြဲ႕သူနဲ႕ စိတ္ခ်င္းစီးခ်င္းထိုးရတာဟာ ေတာင္ထိပ္ကိုေရာက္ျပီး
ေတာင္ကို မျမင္ရသလိုပဲ။ ျပင္သစ္တစ္ေယာက္ေျပာဖူးတာကေတာ့ သူဟာ အဆံုးမဲ့ေနာက္ေၾကာင္း
ျပန္ျခင္းနဲ႕ အဆံုးမဲ့ေရွ႕တိုးေနျခင္းရဲ႕ ေျမဇာပဲတဲ့။ ၀ံပုေလြမ်ား၊ ႏွင္းခဲမ်ား၊ ပင္ပန္းဒုကၡစိုက္ရျခင္းမ်ားရဲ႕
ဖခင္ဂ်က္လန္ဒန္ဘာေျပာဦးမလဲ မသိဘူး။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေရးဟန္ဟာ အျမဲတမ္း
အသားတက္ဖို႕ လိုေနတယ္။ အသံမဲ့သူမ်ားကို အသံေပးရမွာ။ ကိုယ္စားအသံဟာ ၾကာလာေတာ့
ကာယကံရွင္ကို ၀တၱဳလုပ္ပစ္တယ္လို႔ ၁၅ရာစုက မထင္မရွားကိုးကြယ္မႈရဲ႕ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါး
မွတ္သားမိတာကို ဘယ္မွာေတြ႕ခဲ့မွန္းမသိဘူး။ ဒီအေၾကာင္းကို တစ္ေန႕ကဘဲ ကၽြန္ေတာ္သူ႔ကို
ေျပာခဲ့တယ္။ အသိသက္ေသေတာ့ မရွိဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အခ်က္အလက္စုေဆာင္းျခင္း ၊
အရာရာတန္ဖိုးျဖတ္ခ်င္းထဲမွာ မိမိကိုယ္ကို ျဖတ္တိုက္သြားတဲ ့ ေလျပည္ဘယ္ႏွစ္ေအာင္စပါသလဲ။
ေန႔စဥ္ဘ၀ရဲ႕ အစြယ္ေဖြးေဖြးၾကီးေတြ၊ အေမႊးထူထူၾကမ္း ၾကမ္းၾကီးေတြရဲ႕ မ်က္လံုး။
ဘာသာစကားဟာ သင္ခန္းစာကိုျဖတ္ျပီး အေတြ႕အၾကံဳကိုေရာက္တယ္။ သင္ခန္းစာဟာ
အေတြ႕အၾကံဳကိုျဖတ္ျပီး ဘာသာစကားကိုေရာက္တယ္။ အေတြ႕အၾကံဳဟာ
ဘာသာစကားကိုျဖတ္ျပီး သင္ခန္းစာကိုေရာက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္စကားစ ျပန္ေကာက္
ပါရေစ။ ခရမ္းခ်ဥ္သီးနီနီတစ္လံုးကို ကၽြန္ေတာ့္ပါးစပ္ထဲထည့္ျပီး ကိုက္ပစ္လိုက္တာ
‘ဗ်စ္’ ခနဲပဲ။ ခရမ္းခ်ဥ္သီးရဲ႕ ခ်က္ၾကိဳးဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကို ‘တကယ့္ဘ၀’ အေၾကာင္း မေျပာဘူး။
တစ္ကမာၻလံုးမွာ သူတစ္အုပ္ထဲရွိ၊ လူတိုင္းလည္း လက္လွမ္းမီႏိုင္ျပီး လိုအပ္သမွ်အေျဖပါတဲ့
စာအုပ္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္မေတြ႕တာ ႏွစ္ခုပ်မ္းမွ်ရွိတယ္။ (၁) ခင္ဗ်ားရဲ႕ စိတ္ (၂) ခင္ဗ်ားရဲ႕စိတ္နဲ႕
ဖံုးထားတဲ့ ခင္ဗ်ားရဲ႕ စိတ္ (၃) ခင္ဗ်ားရဲ႕ စိတ္ဟာ ခင္ဗ်ားကို သိ၊ မသိ။ ‘ကၽြန္မရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္
အားလံုး၊ ခံစားမႈအားလံုး၊ ဆက္စပ္မႈအားလံုး၊ အဓိပၸာယ္ ပဋိပကၡအားလံုးကို ကၽြန္မ သူတို႕ခ်ည္းအတိုင္း
မကြယ္မ၀ွက္ေျပာခ်ရရင္ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ေတာင္ ကၽြန္မယံုမွာ မဟုတ္ဘူး။’ သူမဟာ ဘယ္သူလဲ။
အရိွန္နဲ ႔ ေျပးေနတဲ့ လ်ွပ္စစ္ရထားေပၚက ခုန္ဆင္းျပီး သိုးကေလးတစ္ေကာင္ကို
ဘာေၾကာင့္သြားကယ္တာလဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ သူမရဲ႕ မ်က္ႏွာေပၚမွာ ေၾကကြဲမႈနဲ႕ ကပ္ေနတဲ ့
မ်က္ႏွာဖံုးအျပံဳးရွိေနတာလဲ။ သန္းေခါင္ယံထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္မႈမွာ ခ်ဳပ္ရိုးေတြေျပေနတယ္။
ေပ်ာ္ရႊင္မႈနဲ႕ အဆံုးသတ္တဲ့ဇာတ္လမ္းဟာ ေလ်ာ့ရိေလ်ာ့ရဲ ဆီေလ်ာ္ေပမယ့္ နည္းနည္း ခ်ဥ္ေစာ္
နံမေနဘူးလား။ အဲဒါေၾကာင့္ ျဖစ္မယ္။ ပင္လယ္လိပ္ၾကီးေတြ သဲကႏာၱရကို ျဖတ္ျပီး
တစ္ဖက္ပင္လယ္ဆီသြားေနၾကတာကို ေလယာဥ္ပ်ံေပၚက ျမင္ရတယ္တဲ့။ အစကေတာ့
မိမိရဲ႕ ဇာတိေနာက္လိုက္တာဟာ အမွန္ဆံုးပဲ ထင္ဖူးၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို
အဆင္ေျပသလို လွည့္စားေနထိုင္တတ္တဲ့ ပညာမွာ တစ္ဖက္ကမ္းခပ္ပဲ။ ဘ၀ဆိုတာ
ေျခသလုံးအိမ္တိုင္ေပၚက စုတ္ၿပဲေနတ ဲ့ အ၀တ္စတစ္ခု ျဖစ္ မျဖစ္ ခင္ဗ်ားလည္း ေတြးဖူးမွာပါပဲ။
ေတြးျပီး ဘာျဖစ္သလဲ။ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ပညာသည္ပီသစြာ ပင္လယ္ကမ္းေျခတစ္ခုရဲ႕
ညေနခင္းလိုလိုမွာ ပက္လက္ကုလားထိုင္တစ္လံုးလိုလိုနဲ႕ ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ ကာမဂုဏ္အာရံု
တစ္ခုခုနဲ႕ လူမႈေရးမ်က္ႏွာဖံုးစြပ္ျပီး လူလိမၼာေခ်ာဆီလူးေနမွာေပါ့။ မိန္းမပ်ိဳေလးရဲ႕ ဘယ္ဘက္
ရင္သားရဲ႕ ရင္သီးေအာက္က မွဲ႕ကေလးဟာ အထူးခ်ိဳျမိန္တယ္ဆိုပဲ။ ေဟာ… ရထားခုတ္ေမာင္းသံဟာ
မိုးသံဖံုးသြားျပီ။ ခြင့္လႊတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္လမ္းေခ်ာ္သြားျပန္ျပီ။ ရွင္ ကၽြန္မကို တကယ္ခ်စ္ရင္
ကၽြန္မကို လုပ္ေပးပါ။ ဟင့္အင္း၊ ဟင့္အင္း … လုပ္ေပးပါ။ ကၽြန္မကို လုပ္ေပးပါ။ ရာသီဥတု
အေျပာင္းအလဲကို ရံဖန္ရံခါ လိုအပ္တယ္။ မိစၧာေကာင္ရဲ႕ ေျခသည္းေအာက္မွာ အခုဘာရာသီလဲ။
ဇလေဗဒအားျဖင့္ ပိုျပီးေအးခဲေနတတ္တာဟာ ခရီးသြားအျပန္ လွန္ၾကည့္တဲ့ ဓာတ္ပံုတစ္ပံုထဲ
ေကာက္ရမိျပန္ေရာ။ ဒါေပမယ့္ အဲတာ ဘာမွမဆိုင္တဲ ့ အျပင္ လိုရင္းနဲ႕ လြဲခ်င္တိုင္း လြဲေနျပန္တယ္။
အခုကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းထဲျမည္ေနတဲ့ အသံက သူမရဲ႕ ပဲ့တင္ေတြပဲ။ ရွက္ဖို႕လည္း ေကာင္းလိုက္တာ။
ဒါေပမယ့္ စိတၱဇဆန္ဆန္ခ်ိဳျမိန္မႈအျပည့္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုေျပာရမလဲဗ်ာ။ ကူပါဦး။ ခင္ဗ်ားဆို
ကၽြန္ေတာ္နားလည္ေအာင္ ဘယ္လိုေျပာမလဲ။ သံသယ သံသရာ။ ဒီစာဟာ လူတစ္ေယာက္အဖို႕
ကဗ်ာဆရာျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုေနထိုင္ရမယ္လို႔ အဓိပၸာယ္အစအနေတာင္ မေပးတဲ့အတူ
ဘာေၾကာင့္ သစ္ရြက္တစ္ရြက္၊ ေလစိမ္းတစ္ခု၊ ကမ္းေျခတစ္ထည္လို ရွိေနတာလဲ။
သို႔မဟုတ္ အဇၨ်တၱဂီတပညာရွင္ သို႔မဟုတ္ စံခ်စ္သူ၊ စံအိမ္ေထာင္ဘက္ သို႔မဟုတ္….။
မုတ္သုန္မိုးျပင္းေတြဟာ တြင္းေအာင္းေျမြေတြကို ၾကာပြတ္နဲ႕ရိုက္ျပီး ေျမေပၚထြက္လာေစတယ္။
မ်ားလိုက္တာ၊ မ်ားလိုက္တာ။ ေျမျပင္တစ္ခုလံုး ခၽြဲက်ိက်ိနဲ႕ ေျခခ်စရာ မက်န္ေအာင္
‘သက္ရွိေကာ္ေဇာ’ ျဖစ္သြားသတဲ့။ ‘အကယ္၍ ဗင္ဂိုးကို ပန္းခ်ီေရးဆြဲေနတုန္း သူရဲ႕
ေသြးေၾကာတစ္ေခ်ာင္းကို ျဖတ္ျပီး ေသြးဖိအားတိုင္းစက္နဲ႕ တိုင္းၾကည့္ရင္ သူ႔ပန္းခ်ီကားေတြထဲကလို
လိႈင္းေတြကို တိုင္းထြာခ်က္မွာ ျမင္ရမွာေသခ်ာတယ္။’ ဒါက ဂ်ပန္ပန္းခ်ီဆရာ ယာနာ၀ါဂီ ေျပာတာ။
အက္ဗဆဒ္ျပဇာတ္ဖခင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ အာသာအာဒါေမာ့(ဗ္)က ေဟာသလိုဆိုတယ္။
‘လူသားဟာ နားမလည္ဘူးလို႕ ရုတ္တရက္သေဘာေပါက္သြားတဲ့ အခိုက္မွာ
စတင္နားလည္ေတာ့တာပဲ။ ‘ ဖိစီးမႈအားလံုးရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က အာဏာပိုင္ေတြဟာ ဖိစီးမႈအားလံုးထဲက
မထြက္တတ္ၾကတဲ့ အသံေတြပဲ။ မီးခိုးေရာင္တိတ္ဆိတ္မႈ လြင္ျပင္မွာ အထီးက်န္ရထားတစ္စင္း
အသံၾကိတ္ခုတ္ေမာင္းေနတာ မ်က္စိေရွ႕ကျဖတ္သြားတယ္။ ႏွစ္ကိုယ္ထဲသိတဲ့ အတြင္းေရး
ေက်ာက္သံပတၱျမားဟာ အမ်ားသူငါ ထိန္ခ်န္ထားၾကတဲ့ အေရခြံေတြလည္း ျဖစ္ေနျပန္ေရာ။
လူ႔ဘီလူးၾကီးရဲ႕ ခင္မင္မႈကို လူ႔ဘ၀ ဘယ္ႏွစ္ကန္႔ေပးရမလဲ။ ပဋိသရုပ္မွန္ဘ၀အျမင္နဲ႕
န၀သရုပ္မွန္ဘ၀ အျမင္ဟာ မ်က္စိတစ္ဖက္စီနဲ႕ ဇာတ္ရံတစ္ေယာက္ပဲ။ တတိယမ်က္လံုးရွင္ဟာ
ေလထဲပ်ံ၀ဲေနတ ဲ့ ငါးလွလွေလးေတြလည္း ျဖစ္တယ္။ သက္တံေရာင္ေတြ သူတို႕ကိုယ္ေပၚက
သက္ဆင္းလာၾကျပီး ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ ေၾကာင္ေတာင္ကန္းမ်က္လံုးခြံေတြေပၚမွာ
အလဟႆ က်ၾကတယ္။ နယ္ပယ္သစ္ေလ့လာေရးဘ၀ ခရီးရွည္ၾကီးဟာ ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္
ခမ္းနားတဲ့ ဆံုးရံႈးမႈမွာျပီးဆံုးတယ္။ တစ္ခုျပီး တစ္ခုပဲ။ လူမႈဟာသဘြဲ႕ေတြ၊ သေရာ္စာေတြ၊ကဗ်ာေတြ၊
ေၾကကြဲျပဇာတ္ေတြဟာ ေမွးမွိန္သြားၾကျပီး သူနဲ႕သူမပဲ ေနာက္ဆံုးၫိွဳးခ်ံဳးေျခာက္ကပ္
သြားၾကဖို႔ က်န္ခဲ့ၾကတယ္။ မျပီးဆံုးႏိုင္တဲ့ သူတို႔ႏွစ္ဦးဟာ ပကတိျပည့္စံုတဲ့ အခ်စ္ရဲ႕
ကလူႏွိပ္စက္ၫွင္းပန္းသူနဲ႕ ၫွင္းပန္းႏွိပ္စက္ခံရသူ ကိုယ္စီနဲ႕ အခန္းေျပာင္းခြင့္ ရထား။     ။

(တကယ့္ဘ၀ – ေဇယ်ာလင္းႏွစ္ကာလမ်ား – ၂၀၀၉)

Mirrored: ေတာေက်ာင္းဆရာ Blog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s